مدیریت استراتژیک (فرآیند استراتژی)
- سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۱۹ ب.ظ
مدیریت استراتژیک (فرآینداستراتژی)
استراتژی عبارت است از الگو یا طرحی که هدف ها ، سیاست ها و زنجیره های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل بهم پیوسته با یک دیگر ترکیب می کند.هدف ها تعیین کننده این است که چه چیزی و چه وقت باید
حاصل شود.هدف های اساسی که بر بالندگی کلی یک موجودیت تاثیر می گذارند هدف استراتژیک می گویند.سیاست ها قواعدی هستند که محدوده ی انجام دادن کاری را به صورت تصمیم های اقتضایی برای حل تعارضات موجود معین می کنند.برنامه ها توالی گام به گام اقداماتی را که برای دست یابی به هدف های اساسی لازم اند را مشخص می کنند. تصمیمات استراتژیک آنگونه تصمیم هایی هستند که مسیر کلی حرکت یک سازمان و بقای نهایی آن را در شرایط متغییر در محیط های درخور توجه آن سازمان پدید آیند معین می کند.
فهرست مطالب:
استراتژی های تغییر
استراتژی در برابر تاکتیک
ابعاد استراتژی
معیارهای استراتژی اثربخش
تعریف استراتژی(نوشته ی هنری مینتس برگ)
تدوین استراتژی
مفهوم استراتژی صنفی کنث آر. اندروز
ارزیابی استراتژی بازرگانی نوشتهی: ریچارد روملت
چگونه نیروهای رقابتی، استراتژی را شکل میدهند نوشتهی مایکلای. پورتر
تهدیدهای ورود به بازار
تدوین استراتژی
استراتژیهای رقابتی عام نوشتهی:مایکل ای.پورتر
رهبری در هزینه
تمایز محصول
تمرکز(محدودنگری
تشخیص نوع استراتژی
استراتژیهای عام
استراتژیهای یک بعدی یا ارزش بالا یا قیمت نهایی نازل
استراتژیهای پیشتاز یا مبتنی بر پیشدستی یا بازگستر
سه الگوی استراتژیسازی نوشتهی: هنری مینتس برگ
الگوی انطباقی استراتژی سازی
الگوی برنامهریزی
واقعیات برنامهریزی بلند مدت: نوشتهی براین جی.لوزبی
برنامهریزی زسمی و نظام مدیریت
دگرگونی استراتژیک: ((فزونی تدریجی منطقی)) نوشتهیک جیمز براین کویین
نظام مدیریت در ژاپن و تاثیر آن بر استراتژی بازرگانی نوشتهی: ولادیمیر پیوسیک و نیناهاتوانی
افسانهی مدیر تحصیلکرده: نوشتهی جی. استرلینگ لیوینگستن
در قسمت بعد به ادامه ی این موضوع میپردازیم.
http://jasperyoeu15814.targetblogs.com/479589/پمپ-وکیوم-آبی-خوب